torstai 26. syyskuuta 2019

Lasten suusta

- Mä vihaan mun aivoja.
*7v nukkumaan mennessä, pitäen koko taloa hereillä, koska "aivot eivät sammu". Isi kutitti nukuksiin, sirkus episodin jälkeen *

- Äiti onks mul autismi? Entä ADHD? Miks kaikilla tääl ei oo Tourette, mut mulla ja Jarpalla on? Jos neljällä meistä on ADHD? Olispa mullakin Asperger.

* 7v katsoi Yle Areena dokumenttia Mä Olen Mä, ja sai tyydyttävän vastauksen: ei ole autismia(asperger) tutkittu ja todettu kuin isoveljeltä, ADHD orastava dg Kanta. fi näkyy, aivot ovat kaikilla eri aktiivisuustasolla, eli edes ADHD ei ole samanlainen meillä kaikilla. Näin ollen autisminkirjokaan ei ole kaikilla, eikä Tourette. *

- Mä vihaan kun aikuinen puhuu mulle kuin lapselle. Mä ymmärrän puhetta, vaikka ei koko ajan hymyilisi ku Idiootti, ja puhuisi korkealta.

*7v ei ymmärrä, miksi eri ikäisille puhutaan eri tavoin*

- Äiti sä oot paras. Kun sait ton huudon loppumaan.

*7v antama kehu, kun rutiiniorientoitunut kolmevuotias koettelee ikkunoiden äänipaineaaltokestävyyttä kirkumalla, sekä seinän kestävyyttä potkimalla, sillä iltarutiini poikkesi totutusta*

- Maapallo vihaa ihmisiä. Siksi se tuhoaa meidät lopulta.
*Mitä tähän nyt sanois. 7v on viisas*

- Kun mä synnyn uudelleen, aion muistaa mun vanhan elämän.
*Aika lohdullinen ajatus oikeastaan ekaluokkalaiselta*

Ja lapset oppivat aikuisilta?

Totuus lähempänä toisin päin 🤔🙃

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoittajasta

F90.0 ja Minä.

ADHD :n tuhannet kasvot. Nämä ovat minun. F90   ❤ Olisin uskottavampi monelle, jos olisin lapsena ollut agressiivinen. Purkautunut käytö...